Dendaosteko tertuliak: Ez dago merkataritza txikia berritzeko

DENDAOSTEKO TERTULIAK 18. EDIZIOA

bilbaoDendak Dendaosteko Tertulien edizio berri bat antolatu du, berrikuntzari buruzko ikuspegi praktiko batekin, lehiakortasuna hobetzeko eta merkataritza egungo merkatura egokitzeko


‘Ez dago merkataritza txikia berritzeko’ izenburupean, jardunaldi honek berrikuntza bultzatu nahi du tokiko merkataritzan, eta horretarako, adituek gakoak, tresnak eta esperientzia inspiratzaileak eskainiko dituzte establezimenduak egungo merkatuan lehiakorragoak izan daitezen. 

Jardunaldi honen helburua zen berrikuntza tokiko merkataritzara hurbiltzea eta, askotan, I+Grekin edo enpresa teknologiko handiekin soilik lotzen den kontzeptu bat desmitifikatzea. Errealitatetik oso urrun dago berrikuntza: egunero beren ateak esfortzuz, arduraz eta zerbitzurako bokazioz irekitzen dituztenena ere bada. Gertuko merkataritzaren parte da, garrantzitsuak eta lehiakorrak izaten jarraitu nahi duten betiko negozioen parte.

Berrikuntza ezinbestekoa da saltoki guztientzat, eta edozeinen eskura dago, tamaina edozein dela ere.

Retail eta berrikuntzako adituen parte-hartzearekin eta Bilboko bi merkatariren bizipenekin, jardunaldi honen helburua zen mitoak eraistea, konplexuak ezabatzea eta gako praktikoak eskaintzea edozein establezimenduk hazteko, bereizteko eta kontsumitzaile berriarekin konektatzeko aukera izan dezan, hunkitzen eta balioa ematen duten proposamenen bidez.

Hitza hartzen lehena Roberto Manso izan zen, Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziako berrikuntza-proiektuen arduraduna, zeinak negozio-ereduen berrikuntzarekin eta kudeaketarekin lotutako ekimenak gidatu eta koordinatu ditu. Mansok ikuspegi orokorra eskainiko die merkatariei, berrikuntza I+Gtik, sormenetik edo etengabeko hobekuntzatik bereiziz, eta lehiakortasuna hobetzeko eta egungo merkatuaren aldaketetara egokitzeko tresna praktiko eta erabilgarri gisa hurbilduz, sortzen ari diren teknologiak erabiliz, negozio bakoitzaren funtsa galdu gabe.

Ondoren, Jorge Masek, retail sektorean erreferentziazko aholkularia, Crearmas enpresaren sortzailea eta Escodi-UBko Unibertsitatean irakaslea denak, Zure komertzioa hobetu dezake: tokiko merkataritzan funtzionatzen duten berrikuntzak hitzaldia eskainiko du. “Jada ez gara produktuak saltzen soilik aritzen, gaur egun 360 gradutan saltzen ditugu esperientziak. Erakusleihotik packaging-eraino, Instagrameko post-etik segimendu-mezu elektronikoraino, dendako arretatik hasi eta bezeroa irtetean nola sentiarazten duzun arte, denak komunikatzen du, denak eragiten du, denak saltzen du. Bezeroarekiko kontaktu puntu bakoitza aukera bat da desberdintzeko eta fidelizatzeko”, azaldu du.

Berrikuntza hurbileko merkataritzaren errealitatetik helarazteko, bi adibide bizi izango ditugu, tokiko merkataritza aldaketaren, inspirazioaren eta kulturaren eragile izan daitekeela erakusten dutenak. Hala, Bilboko saltokiek, Ruiz de Ocendak eta La ilusa liburu-dendak parte hartuko dute Esperientzien panelean. Inspiratzen duten negozioak.

Viky Fernandezek Ruiz de Ocenda dendaren bilakaera azalduko du, 30 urte baino gehiagoko ibilbidearekin, oparien denda batetik hasi eta autore-lurrindegi, loradenda, kosmetika eta tokiko zein nazioarteko diseinuko modako osagarrien erreferentzia gune bihurtzeraino.

Bestalde, Sergio Albarrán La ilusa, Bilbo Zaharrean, liburu-dendaren jabekideak, bere proiektu kulturalaren nondik norakoak azaldu zuen, eta nola liburuen eta liburu-dendaren inguruan komunitate bat eta topagune bat sortu duten.

3C8A3225 ok min