Solasaldiak dendaostean: Fast&Furious vs. Sloooow

Solasaldiak Dendaostean 17. edizioa “Fast&Furious vs. Sloooow”

Aurten ere, bilbaoDendak elkarteak Solasaldien Dendaostean edizio berria egin du, Fast&Furious vs. Sloooow” izenburupean.

Bertan, kontsumo mailan “Fast” eta “Slow” en arteko dikotomia jorratu zen, bereziki elikaduraren eta modaren arloan. Transmititu nahi den mezuetako bat da beste kontsumitzeko modu bat posible, beharrezkoa eta premiazkoa dela gure komunitatearen eta gure planetaren jasangarritasuna bermatzeko.  

Tokiko merkataritza pixkanaka desagertzen ari da gure kale, herri eta hirietatik. Gure kontsumoari, osasunari eta erabakiei eragiten dien erritmo frenetikoan bizi gara Online erosten dugu, denbora falta eta erosotasuna aipatuz; hala ere, praktika horrek kontsumoaren arloko jokabide konpultsiboak ezkutatzen ditu, eta ez ditugu kontuan hartzen gure planetan eta bizimoduan eragiten ari diren ondorioak.

Testuinguru honetan, bi kontsumitzeko moduren artean dikotomia argia sortzen da: “Fast” mugimendua eta “Slow” mugimendua.

Kontsumo arina, edo “Fast“, berehalakotasuna eta erosketa inpultsiboa ditu ezaugarri, batez ere online merkataritzak ematen duena. Gure etxeetako erosotasunetik produktuak erosteko dugun erraztasunak askotan behar ez ditugun produktuen erosketa esponentziala areagotzea ekarri du.

“Slow” mugimendua kontsumitzeko modu kontzienteago, gogoetatsuago eta iraunkorrago baten alde egiten du. Filosofia horrek tokiko eta kalitateko produktuak erostea sustatzen du, eta, horrela, gure erkidegoko merkatariei eta ekoizleei laguntzen die. Slow moduan kontsumitzeak produktuen jatorria, fabrikazio-prozesuak eta ingurumenean duten eragina baloratzea dakar.

Gai horri ekiteko, bilbaoDendak sukaldaritzako dibulgatzaile eta sukaldaria Ada Parelladaren parte-hartzea izan zuen, Semproniana jatetxeko arduraduna, Kataluniako sukaldaritzaren erreferentea, hornidura-azoketako erosketaren adalida eta km 0 produktuaren arduraduna, freskotasunagatik, kalitateagatik eta jasangarritasunagatik; eta Airí Ferrer moda jasangarriko aholkularia eta Fashion Revolution Euskadiko koordinatzailea; munduko moda-mugimendu aktibista handiena da, eta moda globaleko industriaren alde egiten du apustu. Industria horrek ingurumena zaintzen eta leheneratzen du, eta pertsonak hazkundearen eta irabazien gainetik baloratzen ditu.

Bi hitzaldiak amaituta, Aldaketa posible da eta nire esku dago mahai-ingurua egin zen. Mikel Elzo Feijook moderatu zuen, SKFK markaren sortzaile eta zuzendariak. SKFK markak 25. urteurrena du aurten, eta nortasun propioarekin eta ehungintzaren sektorearen inpaktu negatiboak murrizteko asmo sendoarekin ireki zen bidea.

IMG 8590 min